måndag 14 april 2014

Våren börjar komma som smått...
Det spirar och det växer. Fåglarna kvittrar och sakta men säkert blir hästhagarna klara.
Så fort det är varmt nog nattetid kommer min häst Ebba och Urbano hem. Urbano kommer att ridas och skötas till största del av min bästis Monica. Hon behöver också nåt vettigt att göra :-)

Ibland sitter jag och tittar ut över Norrgården och tänker att det är en flickdröm som blev verklighet. Nu har jag det där jag drömde om som flicka, en gård där jag kan ha hästar. Overkligt är det!

Den gamla svinstian kommer att byggas om till stall. Där jag har slitit för att få bort den gamla inredningen och för att få bort all cement som smetats på timmerväggarna. Tyvärr går det inte att rädda ytterväggarna, de är för ruttna, så taket kommer att stöttas upp och sen kommer nya ytterväggar att byggas upp.
Det kommer snickare att göra, jag hjälper väl till så mycket jag kan.
Inredningen i stallet kommer jag att göra själv och färgschemat blir caffelatte :-)



Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar