måndag 28 april 2014

På rundvandring på norrsidan av Norrgården

Tog en sväng med kameran i dag. Det finns en viss ro i att fota. Jag är en glad hobbyfotograf med alldeles för många inställningar på min kamera. Jag tittar och trycker :-)
Hörde en bra sak en gång. "Finns det något i bilden du ser genom kameran, ta inte bilden" Så försöker jag tänka.
Visst det är bra att gå nära sina fotoobjekt men när man fotar djur är det inte alltid lätt, inte heller när man fotar med mobilen sittandes på hästryggen, då blir det som det blir liksom :-)

 I en av hästhagarna dök det helt plötsligt upp en rad med rabarber. Enligt de tidigare ägarna låg det här för många år sedan en köksträdgård bland äppelträden. Det hade varit kul att se hur den såg ut...
 Tror ni det finns ett rabarberblad som är det andra likt?
 Den gamla smedjan som står högst upp i backen, där har det eldats och bankats...

 Den som spar den har, har ingen aning vad detta kan ha varit i sina glans dagar :-)


 Gammalt trä är vackert, så mycket liv och rörelse
 Väkommen in!
 Skogen

 Och ja...den som spar den ...


 Lilleputt!!!

 Mini!
 Ingången till en gammal jordkällare under ett hus
 Så vackert där inne, vad skulle man inte kunna göra av det där?! Jag undrar verkligen hur de lyckades mura tegelstenarna i taket så där!
 Den stora stora linden


Grannen kom på att ville gräva dike bakom sin lada...så min hage revs upp men han lovade att återställa allt :-)

Och det var allt för den här gången mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar