torsdag 17 april 2014

Hagbyggen med god väns hjälp

Nu är sommarhagarna klara!!!

Efter en lång tids arbete är äntligen sommarhagarna klara! Då jag inte orkat fullt ut de senaste två månaderna så har det gått lite si och så med arbetet. Det är så när man är utbränd, en del dagar är bra och en del dåliga. Nu längtar jag efter en serie av bra dagar.
Till min stora lycka kom bästa vännen Monica och hjälpte mig, det var precis vad jag behövde! På några få timmar var det klart.
Nu finns det två jättefina sommarbeteshagar som bara väntar på att hästarna ska komma hem.
Det kliar rejält i fingrarna nu, JAG VILL FÅ HEM HÄSTARNA!!!
47 år gammal ska en flickdröm bli sann, det känns helt overkligt och otroligt lyxigt. Aldrig hade jag väl trott när jag som liten flicka drömde om egen häst och egen gård att det långt in i framtiden skulle bli så. Otroligt fantastiskt....

Första grinden klar. Första grinden till hästhagarna! Ingen ström på men barnsliga jag var tvungen att öppna den och gå igenom :-) Nedan är Monika som slår ner stolpar. Ser kanske lite konstigt ut att stå på fyrhjulingen men det är faktiskt enda sättet att komma tillräckligt högt upp för att nå helt enkelt.


Nedan är hästarna som flyttar in, först min fina fina Ebba, min underbara fantastiska Ebba som skänker mig så mycket glädje. En skitdålig bild men den vettigaste jag har faktiskt, hon är INTE lätt att fota.
Och här är lusitanon Urbano som kommer att skötas och ridas av Monica (det är därför hon hjälper till med hagarna :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar