måndag 14 april 2014

Stallbygget...
Nedan ser ni bilder från det som i framtiden ska bli stall. Det var en gammal svinstia och hönshus innan jag gick lös på  det med tigersåg, slägga och kofot.
Ytterväggarna var täckta med cement för att skydda timret mot svinen, man gjorde så för länge sen. Tyvärr tänkte man då inte på fuktspärrar och sånt så all cement måste bort....bara för att avslöja att allt timmer måste bort... Mycket jobb men resultatet kommer att bli jättebra! Taket är i bra skick så det blir kvar, resten ska bort,  dvs alla ytterväggar. Taket kommer att höjas då det nu är alldeles för lågt att ha storhästar i. Funderar på att ha öppet till nocken så jag kan ha en kristallkrona på stallgången :-)

Så här kommer det, början på stallbygget dvs, rivning... :-)









Att riva inredningen tog mig 3 timmar, jag gick på ren ilska och frustration. Det som tar mest tid är att knacka lös all cement från väggarna, det är jag fortfarande inte klar med. Just nu väntar jag på att Jaana ska komma och hämta de sista av gråsuggorna, sen kommer jag åt att ta det sista.

Fönstren kommer jag att plocka bort och spara då de är tryckimpregnerade och i ypperligt skick. De får hänga med till det "nya" stallet.

Det kommer att bli tre boxar för stora hästar, en extra stor för när Ebba får sitt föl.

Och jo, det kostar på att riva...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar