fredag 18 april 2014

Nykomling bland minisarna - Royal!

Har väl egentligen inget med Norrgården att göra men jag tillbringar en hel del tid hos min kompis Monika och hennes fantastiska miniatyrhästar :-) (Hon har två storhästar också, Dezzie och Eddie) men småttisarna har en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

I går åkte Monika och hämtade en ny liten hingst som ska stå hos henne ett tag och förlusta sig med ston. Han heter Royal men ser i dagsläget allt annat än kunglig ut. På hemvägen ringde Monika mig och beskrev en extrem hårboll, jag inbillade mig det värsta men när jag öppnade transportdörren och tittade in insåg jag att jag hade kunnat ta i mer. Det är utan tvekan den värsta hårboll jag någonsin sett.
Men jag är helt övertygad om att om ett par veckor när Monika har fått klippa och putsa så ser han ut som en helt ny man. Självklart kommer det ett kort på honom hur han ser ut i framtiden, tills vidare får ni hålla till godo med dagsformen - hårboll.

Och ja, det är man ner till knäna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar