onsdag 2 april 2014

Fantastiska Norrgården får en blogg!

Tänkte att jag skulle dela med mig av vad som händer på Norrgården. Livet vi lever här.
Vi som lever här är Jocke, intresserad av quaddar och datorer. Han får skriva en egen presentation tycker jag :-)
Jag heter Annelie och tycker att det är roligare med enhästarskraft så därför finns Ebba i mitt liv. Ebba är en förvuxen Newforest i sina bästa år.
Hundarna Lilleputt och Mini är två trogna följeslagare och enorm källa till glädje.

Vi flyttade in på Norrgården i dec 2013. Norrgården ligger i den vackra och trevliga byn Närtunaby, ungefär mitt emellan Rimbo och Arlanda. Vi har en vidunderlig utsikt över ett odlat landskap på ena sidan och en fin skyddande skog norrut.
På gården finns flera hus. En ladugård, en drängstuga, ett gammalt timmerhus i två våningar som ingen bott i i flera år, ett utedass, en snickarbo, ett vedförråd, ytterligare ett förråd och sen det hus vi bor i, ett renoverat timmerhus registrerat 1907 men byggår är okänt.

Vi som bor här på Norrgården...

Världens finaste och bästa Jocke




Vi... fast då jag hade långt och svart hår :-)
Och så doggisarna, Lilleputt och Mini
Lilleputt är den större ljusa och Mini är den mindre svarta



Lilleputt är en relaxad typ som är helt övertygad att solen och universum kretsar kring honom. Så länge han får sova sina timmar, kissa och bajsa när han behöver och får sina frolics regelbunet är han nöjd med livet.
Det enda som kan få pulsen att öka på Lilleputt är löptikar, och de älskar han! Han kan gå långt för att leta rätt på en löpande tik. Han är en hårfetischist och med det menar jag att han älskar kvinnor med långt hår. Då friar han och gör sig till, snosar i deras hår och blir alldeles till sig.
Mini har nån form av bokstavskombination. Varje morgon är en fantastisk möjlighet till en ny spännande dag. Allt roar honom och har han tråkigt roar han sig själv med sina älskade pipleksaker. I Minis liv finns inga ledsamheter eller tråkigheter. Han kommer från Slovakien och tycker inte om vinter och kyla, då är han påpälsad när han går ut och han gör alltid sina bestyr väldigt snabbt.
Båda sover de i sängen och håller Jocke och mig sällskap så vi inte ska känna oss ensamma...

Min häst Ebba kommer snart att flytta in på gården. Ebba är en new forest med storhetsvansinne eller så lider hon av  att inte kunna läsa. Hon håller INTE puonnymått utan blev en stor häst. Man kan inte tro det när man ser henne men jo, hon är en ponny fast de flesta dagar vaknar hon tack och lov som storhäst. Hennes ponnydagar märker man fort när man gör i ordning henne för ridning. Går det inte att kratsa hovarna vet man att det blir en jobbig ridtur. Hon är helt fantastisk! Jag ler varje gång jag ser henne även om det varit en jävla helvetes dag. Med henne glömmer jag livets otrevligheter och bara ÄR.



Fler bilder på Ebba kommer men just den här tycker jag representerar henne så bra, vild och fri på nåt sätt.

Luaitanon Urbano kommer också att flytta hit som sällskap till Ebba, honom har jag än inga bilder på.
Har jag tur flyttar en av Monikas småttisar också hit, jag har ju liksom vant mig vid att ha småttisar i min närhet :-)

Här är några bilder på Monikas småttisar






1 kommentar:

  1. ÅÅÅ så härligt, skulle också ha hästar om jag bodde som dig!!!
    Kram

    SvaraRadera