fredag 25 april 2014

Operation vagnsbultar

Jag har i månader hållit på att göra ett stort köksbord till matsalen.
Allt jag använt är återanvänt. Brädorna till bordet är golvbrädor från det grå huset, breda och fina. Efter timmar av hyvling och slipning blev de otroligt vackra! Maskhålen får vara kvar, det är bara charmigt tycker jag.

Problemet kom när jag började fundera över hur jag skulle sätta ihop det. Jag ville ha vagnsbultar, gamla och rostiga sådana. Har letat och frågat runt, kollat på Tradera. Men nej, det är sånt man slänger...

Men så en vacker dag när jag rumlade runt i sommarhagarna snubblade jag över en gammal vagnsaxel från nån gammal kärra. Den hade sjunkit ner i jorden sedan årtionden sedan men jag var orolig att hästarna kunde göra sig illa på dem. Själv orkade jag inte dra upp den, det låg för långt ner i backen.

Så kom påsken och en massa starka män kom och hälsade på, då kom snilleblixten. Vips hade jag fått ut dem i hagen och vips var det uppe ur jorden.
Då säger Janne, "Här har du ju såna där vagnsbultar du vill ha".!!!!!! Rostiga, handgjorda och ingen den andra lik. Precis vad jag ville ha ju!!!

Så i dag tog jag mig i kragen, har haft en dålig vecka och bara lämnat huset när jag varit tvungen. Lust och ork har inte funnits för mer än det allra mest nödvändiga...

Började på egen hand men de satt som faaan! Kom då på att kära Jocke sagt något om 556.
Testade och insåg att det är ett undermedel! 556 is da shit!

Muttrarna kom av och så här ser de ut :-) Jag är sååååå glad att jag hittade dem!
Bilder kommer sen på det färdiga bordet, det kommer att bli helt fantastiskt!





Dåliga bilder men de ÄR jättefina :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar