tisdag 20 maj 2014

Första äppelträdet blommar!

I dag tog jag kameran och gick ut i hagen och fotade. Såg att det första äppelträdet nu blommar helt.
Blev några bilder på det och sen kom hästarna och ville ha kill, och var nyfikna.
Ibland undrar jag om de inte är rädda att jag ska sno deras mat, börja beta gräset i deras hage :-)
Ebba är en riktig gosis, kunde hon skulle hon krypa upp i famnen som en hund och bara njuta, ibland tror jag hon försöker men inser att jag är för liten. Urbano, strandraggaren, gillar gos men gillar mer att bli fotad. Något som Ebba inte tycker är nåt speciellt. Urbano ställer alltid upp sig, riktar öronen framåt och plutar med munnen. Ni vet de där ökända strandraggarna, vita jeans, bar överkropp och väl inoljat hår, på jakt efter nordiska kvinnor. De tycker att de är världens vackraste, satta på jorden av gud för att glädja oss kvinnor... DET är Urbano! Fast han är portugis. Och helst skulle han vilja ha betalt för bilden man tar!
Ebba kommer från den mörka skogarna i New Forest, fick dock storhetsvansinne som ung och tyckte att det var dags att bli stor häst, vilket hon blev. Hon är alldeles för stor men den mest underbara gumma med alla fyra fötter fast förankrade i jorden. Fast ibland påminner hon mig om att hon är ponny, egentligen, det är då man inser att man faktiskt har en ponny i ett väldigt stort paket :-) Dessutom är hon sto och det gör det hela så mycket mer intressant och roligt och ibland alldeles förjävligt. Urbano är snippad så han är bara lagom hela tiden, lite tråkigt tycker jag då som är förtjust i ston men han är helt ok strandraggaren. Och Ebba älskar  honom! I alla fall en gång i månaden men han fattar ju inte vad hon vill, han har bara fragment av minne kvar men de är väldigt flyktiga. Och lämnar Ebba med en stor portion av frustration och otillfredsställdhet!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar