måndag 19 maj 2014

En sån där dålig dag

Vaknade halv tio i morse, det är ett tydligt tecken på att jag har en dålig dag. Vaknade till som vanligt kl 7 men energin var borta, kom inte ur sängen, hur gärna jag än ville.
Dagens todo-lista gick åt fanders, orkade bara inte ta tag i något.
Detta trots att det är skönt väder ute, varmt men inte soligt. Hade kunnat få något vettigt gjort i  dag i alla fall.

Var ute i hagen och pratade med hästarna, hämtade posten, bytte några ord med grannen, sen var det som att dra ner rullgardinen.  Jag gick in och satte mig här och började skriva.
Om dessa dåliga dagar ändå gick att schemalägga, då kunde jag planera bättre, vara effektivare.

I morgon är det läkarbesök igen, det stressar mig något galet! Att ha en tid inbokad som måste passas. Att behöva lämna det ställe där jag faktiskt kan känna ro i själen. Att behöva sitta är och känna mig som en liten skit.

Nåväl, går väl och lägger mig igen.


1 kommentar:

  1. Visst är det jobbigt att ha tider att passa, hos mig är det tider hela tiden när jag har små barn med aktiviteter. Men det bara måste gå.Stor kram!!!

    SvaraRadera