söndag 11 maj 2014

En lagom kort och jobbig arbetsdag, Hööksbesök och lektionsridning för bästa instruktören Titti Stangel

Då hästarna kommer hem på tisdag förmiddag är det en hel del som behöver fixas, sånt där som jag i måååånader tänkt att det hinner jag. I går slog det mig att det bara är två dagar kvar och Monica och jag tillbringade alldeles för mycket tid i veckan med att gör inget...

Så i dag var det upp hyfsat tidigt, fixade hagarna helklara, elaggregatet inkopplat (det jag fått låna av Jaana för det jag beställt har blivit försenat), kollat att det finns el i tråden, både manuellt då det inte funkade med första mätaren...sen bar det av till Hööks för Monica< behövde nya ridskor och jag behövde lite smågrejer. Passade då på att köpa en elrepstestare.

Sen hem igen, fixa det lilla sista, flängde iväg till stallet för en kort uteritt med Monica på Urbano och sen in i ridhuset för lektion med Titti Stangel.

Jo byggde en liten "holk" för elagget ocskå.
Sån himla tur jag har en snickarbo med allt man kan tänkas behöva!

Lite bilder tyvärr glömde senila Monica bort att fota och filma mig under lektionen.....*suck*

NU gör jag kväll, sliten i kroppen och väl medveten om att träningsvärk på insida lår är att vänta då ridlektionen i dag gick ut på sidvärtesrörelser...såna där där man inte använder underskänklarna utan trycker med låren mot sadeln....Jo det funkar faktiskt! :-)


Till "holken" fixade jag också ett plåttak, tyvärr glömde Monica att fota slutresultatet också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar