söndag 8 juni 2014

Sånt som gör mig stressad...inte i någon speciell ordning...

  • Att inte veta vad som ska hända nästa timme
  • Att inte vara frisk
  • Att på kvällen planera vad jag ska göra dagen efter bara för att vakna upp och inse att jag inte orkar med det jag planerat
  • Att inte få pengarna från försäkringskassan - de tar det när "de får tid"
  • Att inte ha ett inrutat och välplanerat liv, dvs; jobba måndag till fredag på regelbundna tider
  • Att jag inte orkar med allt det där jag vill göra
  • Att jag just nu är en jävligt tråkig partner till fantastiska Jocke
  • Att jag inte orkar ta en lång promenad i skogen trots att jag vet att jag skulle må bra av det
  • Att ha en tid att passa hos läkaren en gång i månaden (ja låter sjukt men ja det stressar livet ur mig)
  • Att jag inte putsat fönstren
  • Att det forfarande finns påskpynt och till och med julpynt kvar i huset
  • Att det finns fyra fönster utan gardiner i huset
  •  Att vi har massor med grejer kvar i Barkarby som vi inte hämtat
  • Att vi inte gjort iordning stugan för försäljning
  • Att jag inte orkar fortsätta med att bygga hagar
  • Att jag inte har en massa blommor i krukor på trappor som gör mig glad
  • Att jag, trots att jag inte jobbar, har tid för allt jag vill göra, dagarna bara går och jag får inget vettigt gjort...

2 kommentarer:

  1. Been there, done that, men jag struntande i T-shirten :-/

    Ta hand om dig. Det blir bättre fast det inte kanske känns så nu. Jag tänker på ett gammalt kinesiskt talesätt när jag skriver att du har rusat så fort tidigare så din själ har inte hunnit med. Nu är det dags att stanna till och låta den komma ikapp. Jocke, och alla andra som verkligen bryr sig om och älskar dig som du är, finns kvar där när du har samlat ihop bitarna av det som är du.

    Den enda som verkligen kan läka dig är du själv. Försök att stanna upp och låta bli att stressa upp dig. Livet är inte bara att göra en massa måstesaker. Det är att hinna njuta av det som ändå är. Och det som är behöver inte vara skapat av dig. Det kan vara skapat av någon annan, som naturen t ex ;-)

    Varma kramar <3

    SvaraRadera