måndag 9 juni 2014

Några bilder från dagen som gått...

I dag var det sol, åska, hagel och regn.

Så här såg det ut (för er som inte gillar djur...ni kan sluta titta nu för det mesta är på just det..:-))

Äntligen har Urbano lärt sig att  klia manke ordentligt. Förut så noppade han av Ebbas man eller mojsade runt med mulen. NU har han fattat att det är gnag med tänderna på allvar som gäller. Ebba är så glad för hon har kämpat i veckor med att lära honom :-)

 Ja under favvoträdet...


 Och i den värsta hagelskuren gick hästarna ut från under sitt favvoträd. Jag tror det tyckte det var skönt med haglet som pepprade deras ryggar. Haglet var i storleken 1 cm i diameter!



 Bilderna tagna från övervåningen...

 Ebba är ju världens finaste...även med stor betesmage...




Lilleputt mindre förtjust i åskan. I vanliga fall är han den tappraste och mest modige lilla man jag vet men när åskan kommer blir han en liten bebis som skakar i hela kroppen. Jag ska egentligen i detta läge absolut inte ta honom i min famn men faktum kvarstår...Han är den som alltid försvarar mig och därför "ger" jag honom dessa stunder. Han är inte så himla stor så ibland kan han få vara den lille och svage av oss två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar